Rekordowe inwestycje Xinjiangu w infrastrukturę transportową

216

Ujgurski region autonomiczny Xinjiang zamierza zainwestować znaczne środki w szybkie koleje i autostrady, w celu rozbudowy wysokiej jakości sieci transportowej, która pomogłaby rozwinąć inicjatywę Nowego Jedwabnego Szlaku.

Słaba infrastruktura drogowa jest największą przeszkodą dla Xinjiangu na drodze do stania się centrum handlu, łączącym Chiny z krajami leżącymi na Szlaku, dlatego władze regionu postanowiły przeznaczyć rekordową sumę pieniędzy, bo aż 170 mld yuanów (ok. 100 mld złotych), na nowe drogi. To prawie sześciokrotnie więcej w porównaniu z rokiem 2016, a inwestycje w zakresie budowy dróg, linii kolejowych i lotnisk przewyższą całość funduszy przeznaczonych na infrastrukturę transportową od 2011 do 2015 roku.

Podczas corocznej sesji Ogólnochińskiego Zgromadzenia Przedstawicieli Ludowych delegacja z Xinjiangu przedstawiła chęć budowy linii szybkiej kolei, mającej łączyć stolicę regionu (Urumczi) z Kaszgarem, leżącym w południowej części regionu. Trasa ta miałaby być punktem startowym w budowie korytarza ekonomicznego Chiny-Pakistan. Zaproponowano również rozpoczęcie budowy długo planowanej linii kolejowej na trasie Chiny-Kirgistan-Uzbekistan. Trasa ta miałaby umocnić współpracę ekonomiczną z tymi państwami Azji Centralnej.

W bieżącym roku władze Xinjiangu planują uruchomić 400 połączeń kolejowych prowadzących na zachód, aby ułatwić eksport technologii i sprzętu oraz poszukiwanie nowych możliwości rozwoju.

Położenie geograficzne, bogactwo w zasoby naturalne oraz preferencyjna polityka, zachęcająca do gospodarczego otwarcia się regionu, dały szansę, by Xinjiang stał się kluczowym obszarem na trasie Nowego Jedwabnego Szlaku. Silne zaangażowanie w tę inicjatywę ma w zamyśle przyśpieszyć rozwój społeczny prowincji.

Władze regionu zamierzają osiągnąć w tym roku 7-procentowy wzrost gospodarczy oraz znaczny postęp w rozwoju regionu jako centrum transportowego, logistycznego, finansowego, kulturowego oraz medycznego na Nowym Jedwabnym Szlaku.

(as)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here