Tokio na tydzień stało się stolicą mody

232

Tokio, stolica Japonii pretenduje również do miana stolicy mody i od lat organizuje Amazon Fashion Week TOKYO, który jest ważnym punktem na mapie świata mody. Jak można przeczytać na The Japan Times w tegorocznej edycji jesień/zima 2017/18 prym wiodą młodzi projektanci odzieży.

Chanwoo Lee, to koreański projektant, założyciel marki Acuod by Chanu, który mieszka w Tokio. Jego marka powstała zaledwie w zeszłym roku.  Kolekcja zdobyła uznanie z powodu unisexowych ubrań, które nawiązują do przełamywania barier, a ich największą zaletą jest nietypowa forma. Elementy ubrania zostały ze sobą połączone za pomocą zamków błyskawicznych, co umożliwia ich dowolne wymienianie. Ciekawym rozwiązaniem jest również możliwość połączenie ze sobą rękawów, dzięki czemu pary mogą dzielić ze sobą rękaw.

DressedUndressed to marka założona przez Takeshi Kitazawa and Emiko Sato w 2006 roku. Podczas tegorocznej edycji zaprezentowali kolekcję, w której płeć nie ma żadnego znaczenia. Pokaz otworzył model lub modelka w hełmie na głowie, trudno była poznać czy jest to mężczyzna czy kobieta. Jednak wydawało się, iż nie ma to żadnego znaczenia. W kolekcji wyróżniały się trencze z rozcięciem na bok, pudełkowe koszule-sukienki w paski noszone zarówno przez mężczyzn jak i kobiety oraz proste krawaty.

Według The Japan Times, Keita Maruyama oraz markę Mintdesigns w tym sezonie połączył brak tradycyjnego pokazu. Projektanci wybrali nową przestrzeń do pokazania swoich kolekcji dowodząc, że pokaz mody jest passe. Wiąże się to z ostatnimi wątpliwościami, czy organizowanie niezwykle kosztownych pokazów w dzisiejszych czasach ma jeszcze jakiś sens.  Ich kolekcje nie pojawiły się nawet w oficjalnym planie tygodnia mody.

Keita Maruyama  postawił na zabawę w stylu lat 30 zapraszając gości pokazu do baru w Ginzie. Główną rolę grały sukienki w stylu retro zdobione motylami, niebieskim futrem i geometrycznymi wzorami. Modelki grały w karty, tańczyły i robiły sobie selfie.

Natomiast Mintdesigns zorganizowało coś na kształt zabawy w muzyczne krzesła w swoim nowym butiku w Aoyama. Gdy grała muzyka modelki poruszały się i zastygały w bezruchu gdy cichła. Kolekcja „She is so British…”  inspirowana Wielką Brytanią składała się z tartanowych pledów i ubrań zdobionych różami.

Amazon Fashion Week TOKYO organizowany jest przez Japan Fashion Week Organization, która powstała w 2005 roku. To cykliczne wydarzenie ma miejsce dwa razy do roku, w marcu oraz w październiku. Głównym sponsorem jest Amazon Fashion. Edycja jesień/zima 2017/18 miała miejsce 20- 26 marca.

 

(aż)

PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here