Zwiększający się napływ Chińczyków wspiera australijską branżę turystyczną

1529

Relacje między Chinami i Australią nabierają tempa, między innymi dzięki współpracy obu państw w sektorze turystyki. Deklaracja „Chiny – Australia Rok Turystyki 2017” (China – Australia Year of Tourism 2017), która weszła w życie 1 stycznia tego roku, nadaje nowy wymiar różnorodnym aktywnościom i wydarzeniom, mającym na celu zdynamizowanie sektora turystyki pomiędzy dwoma krajami.

Asian Correspondent informuje, że Chińczycy, zauroczeni wiecznym słońcem, złotymi plażami, winiarskimi regionami i dziką przyrodą, w dużym stopniu wpływają na rynek turystyczny Australii. Już w 2016 roku ponad 1,2 milionów Chińczyków odwiedziło ten kontynent i wydało prawie 7 miliardów USD, co stanowi aż 23% wszystkich wpływów z turystyki zagranicznej. Analitycy przewidują, że w tym roku mieszkańcy Państwa Środka po raz pierwszy prześcigną Nowozelandczyków, którzy do tej pory stanowili największy procent przybywających.

Oba państwa rozwijają przemysł turystyczny poprzez wprowadzanie bezpośrednich połączeń transportowych. Podpisane w poprzednim roku porozumienie o „otwartym niebie” (ang. open skies) znosi wszelkie restrykcje i ograniczenia przewozowe. Jeszcze dekadę temu bezpośrednie loty odbywały się jedynie przez największe miasta tj. Pekin, Szanghaj, Sydney i Melbourne, aktualnie każdego tygodnia dochodzi do 114 przelotów między oboma krajami, włączając w nie takie miasta jak Kunming, Hangzhou czy Wuhan. Chińskie linie lotnicze m.in. Air China, China Southern czy China Eastern zgodziły się również na współpracę z Australią w kwestiach tworzenia wspólnego marketingu i przedsięwzięć promocyjnych, jak i zwiększania zdolności produkcyjnej pomiędzy obiema gospodarkami.

Australijski rząd przedstawił również przyśpieszony program wizowy dla Chińczyków oraz 10-letnie wizy, uprawniające do wielokrotnego przekraczania granicy.

Następstwem ogromnego wzrostu przybywających z Chin będzie z pewnością potrzeba stworzenia wyjątkowej infrastruktury i zwiększenie liczby inwestycji. Nowe resorty, lepszej jakości hotele i wyższe standardy dla podróżnych, nie tylko z Azji, wpłyną na polepszenie wizerunku Australii jako dobrego miejsca na spędzenie wczasów. Przewiduje się również, że zwiększona obecność Chińczyków zachęci Australijczyków do poprawy standardów serwowanej tam chińskiej kuchni, która stanowi cenną wartość dla Chińczyków, zarówno w ojczyźnie, jak i poza jej granicami.

Pojawienie się w Sydney przedsięwzięć kulturalnych, nowych, ciekawych miejsc i wydarzeń związanych z tradycją chińską z pewnością wpłynie na Australijczyków, którzy powoli zaznajamiają się z historią i zwyczajami Chińczyków. Dzięki temu w przyszłości może to zaowocować większym zainteresowaniem podróżami do Chin.

(aa)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here