Live streaming – nowy trend w Chinach

1344

Live steaming jest obecnie najszybciej rozwijającym się sektorem internetowym w Chinach. W zeszłym roku dochody pochodzące z niego wyniosły ponad 4 miliardy dolarów, a według szacunków banku inwestycyjnego China Renaissance Securities, do 2020 roku dochody te mogą zwiększyć się trzykrotnie.

Live streaming, czyli dostarczanie cyfrowego przekazu w czasie rzeczywistym, stało się popularne na kanałach społecznościowych na całym świecie. Serwisy takie jak Facebook, Youtube, Instagram czy Snapchat umożliwiają swoim użytkownikom prowadzenie transmisji na żywo. Live streaming często wykorzystywany jest przez gwiazdy, które w ten sposób podtrzymują stałą relację ze swoimi fanami. Jest również świetnym narzędziem marketingowym, umożliwiającym budowanie marki osobistej oraz tworzenie kreatywnych akcji promocyjnych.

W Chinach live streaming jest szczególnie ważny w małych miastach oraz odległych obszarach wiejskich, gdzie internet jest jedynym ciekawym i tanim sposobem spędzania wolnego czasu. Transmisje na żywo nie są jedynie biernie oglądane, ale nabierają bardziej interaktywnego wymiaru. Oglądający mogą prowadzić rozmowę ze swoimi idolami oraz dawać im wirtualne prezenty. Live streaming w Chinach wzbudził zainteresowanie wśród agencji poszukujących nowych gwiazd internetowych oraz firm chcących wypromować swoje produkty.

Szybki wzrost popularności transmisji na żywo w Chinach przyciągnął również uwagę gigantów internetowych, takich jak Tencent, Alibaba oraz Baidu. Mają oni nadzieje, że transmisje na żywo poprawią jakość istniejących już usług. W zeszłym roku Taobao uruchomiło platformę live streaming, umożliwiającą sprzedawcom pokazanie swoich produktów konsumentom w czasie rzeczywistym oraz odpowiadania na ich pytania.

(no)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here