Szczątki dinozaura w Japonii

1757

W górach Hokkaido japońscy badacze odkopali szczątki 8 metrowego Hadrozaura, pochodzące sprzed około 72 milionów lat. Wykopaliska rozpoczęły się już w 2013 roku, po tym jak Yoshiyuki Horita, kolekcjoner skamieniałości, odnalazł w 2003 roku kość ogonową dinozaura. Wydobyto w sumie ponad tysiąc skamieniałych kości.

Jak podaje The Japan Times, szczątki pochodzą z okresu późnej kredy i zostały odnalezione w miejscu, które ówcześnie znajdowało się 80-200 metrów pod powierzchnią morza. Przez japońskich specjalistów to odkrycie uważane jest za jedno z największych w historii badań nad dinozaurami w Japonii. Bardzo rzadko zdarza się wydobycie tak dużej ilości kości jednego dinozaura, które pozwalają na niemal kompletne odtworzenie jego szkieletu.

Członek grupy badaczy Yoshitsugu Kobayashi, profesor Hokkaido University Museum, wyraził nadzieję, że znalezienie szczątek pomoże zrozumieć jakie gatunki dinozaurów zamieszkiwały te obszary. Hydrozaury, inaczej „dinozaury kaczodziobe” są najlepiej poznaną grupą dinozaurów a ich szczątki są często odnajdywane. Według badaczy odnaleziony dinozaur prawdopodobnie zamieszkiwał tereny wybrzeża.

Podobne odkrycie miało miejsce w 2007 roku, kiedy to odnaleziono niemal kompletny szkielet małego, drapieżnego teropoda, w Prefekturze Fukui na wybrzeżu morza Japońskiego.

(aż)

PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here