Mazda zapowiada model CX-8

116

Mazda przygotowuje nowego, tym razem wymierzonego tylko w rodzimy rynek, trzyrzędowego SUV-a. Produkowane obecnie CX-9 jest zbyt duże na gusta Japończyków, co zmusiło markę do przygotowania innego modelu.

Jako przedsmak ujawnienia całej konstrukcji, firma pokazała wymiary samochodu, jednostkę napędową oraz zaledwie jedno, przedstawiające wnętrze, zdjęcie.

Rozstaw osi modelu CX-8 wynosi 2930 mm – tyle, co w przypadku większego modelu. Różnice zaczynają być widoczne przy rozmiarze nadwodzia. Samochód będzie krótszy o 175 mm, węższy o 129 mm i niższy o 17 mm, nadal będzie jednak większy od dwurzędowego CX-5. Pod maską znajdziemy 2,2 litrowy silnik wysokoprężny Skyactive-D z sześciobiegową skrzynią biegów.

Ta sama jednostka napędowa pojawi się również w szykowanym na amerykański rynek modelu CX-5. Będzie tym samym pierwszym silnikiem diesla Mazdy możliwym do nabycia w Stanach Zjednoczonych.

– Ma wygląd, osiągi i wzbudza emocje, których klienci oczekują od Mazdy. Dodatkowo nawet dorośli mogą wygodnie siedzieć w ostatnim rzędzie. – mówił dyrektor i CEO firmy, Masamichi Kogai. – Mazda pragnie stworzyć silną emocjonalną więź z klientami. Osiągniemy to dzięki ciągłemu dostosowywaniu naszej oferty do potrzeb klientów i dostarczaniu unikalnej kombinacji przyjemności z jazdy i niesamowitych standardów bezpieczeństwa, bądź ochrony środowiska. – komentował wprowadzenie nowego pojazdu do oferty.

Pomimo unikalnej dla japońskiego rynku propozycji, Australijska gałąź koncernu wyraziła chęć wprowadzenia CX-8 do swoich salonów. Dziennikarze argumentują to silną pozycją Mazdy na lokalnym rynku i zauważalną popularnością tego typu samochodów.

– Obecnie oferujemy modele CX-5 i CX-9, zapewniając opcje pięcio- i siedmioosobowych SUV-ów w Australii. Oba modele cieszą się sporą popularnością wśród Australijskich klientów – informowała Karla Lach, rzecznik prasowa lokalnego oddziału marki. – Jeśli zmienią się wstępne założenia i auto będzie dostępne globalnie, Mazda Australia zbada czy jest na niego zapotrzebowanie na tym rynku. – mówiła w rozmowie z CarAdvice.

(rz)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here