Największe centrum handlowe w Japonii – Ginza Six

254

W miejscu gdzie znajdował się dom handlowy Matsuzakaya – rozpoznawalny symbol dystryktu, otwarty został nowy kompleks handlowy.

Ginza to dzielnica Tokio znana z ekskluzywnych domów handlowych. Jest jedną z najdroższych dzielnic stolicy. W samym jej środku powstało nowe centrum handlowe Ginza Six. Inwestorzy mają nadzieję, że nie stanie się tylko sercem dystryktu, ale też Tokio i całego kraju.

Swoim rozmiarem Ginza Six przebija wszystkie dotychczasowe centra handlowe w Japonii. Oprócz 13 pięter nadziemnych ma dodatkowo 6 poziomów pod ziemią. Na 47 000 metrach kwadratowych znajduje się 241 sklepów oraz teatr Nō. Piętra od 7. do 12. przeznaczone są na przestrzeń biurową. Na dachu budynku znajduje się ogród liczący 4 000 metrów kwadratowych, skąd można podziwiać panoramę Tokio, w tym budynki Tokyo Tower i Tokyo Skytree.

Fasada budynku jest projektem architekta Yoshino Taniguchi, znanego z renowacji muzeum MoMA w Nowym Jorku. Nawiązuje do tradycyjnych japońskich zasłon noren wieszanych przed wejściem do sklepów i harmonijnie wtapia się w otoczenie. Wystrój wnętrza zaprojektowany został przez Gwenael Nicolas. To połączenie innowacji i japońskiej tradycji stworzone dla głębokich przeżyć estetycznych. Bogatym programem planowanych wystaw koordynuje Fumio Nanjo, dyrektor Mori Art Museum. Z okazji inauguracji wystawiono instalację autorstwa Yayoi Kusama.

W ceremonii przecięcia wstęgi 17 kwietnia wzięło udział 2 500 klientów. Między nimi znaleźli się premier Shinzō Abe i gubernatorka Tokio Yuriko Koike oraz Ryoichi Yamamoto – prezes J.Front Retailing Co., który zarządza centrami handlowymi Matsuzakaya.

Według oczekiwań inwestorów Ginza Six ma odwiedzać 20 milionów klientów rocznie – zarówno Japończyków jak i turystów zagranicznych.

(ak)

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here