Indyjski film triumfuje w chińskim box office

66

W sobotę 21 maja indyjski film „Dangal” zarobił ponad 100 milionów dolarów w chińskich kinach, stając się najpopularniejszą zagraniczną produkcją. Prześcignął tym samym takie tytuły jak „Strażnicy Galaktyki vol.2” oraz japoński hit „Your name” i zarobił więcej niż w rodzimych Indiach.

„Dangal” nie jest stereotypowym bollywoodzkim filmem, wypełnionym tańczącymi i śpiewającymi aktorami. Przeciwnie, jest to historia emerytowanego zapaśnika, który zawiedziony faktem, że nie posiada syna, postanowił nauczyć swoje córki zapasów. Jego córka, Gita Phogat [Geeta Phogat], została pierwszą kobiecą zapaśniczką, która reprezentowała Indie na Igrzyska Olimpijskich. Jej siostra Babita również zdobyła wiele międzynarodowych tytułów.

Film Aamira Khana, indyjskiego gwiazdora, który zagrał w nim główną rolę i zajął się jego produkcją, dotyka wielu ważnych tematów. Status kobiety w społeczeństwie, szczególnie w społecznościach wiejskich, czy wywyższanie chłopców nad dziewczynki to problemy, z którymi Chiny również sobie nie radzą. Szacunek dla starszych, ambicje osób mieszkających na wsi, które z powodu miejsca zamieszkania mają niewielkie szanse na sukces, a także patriotyzm powiązany ze sportem tematy tego typu oddziałują równocześnie na publiczność w Chinach i Indiach. Pokazują tym samym, że oba kraje mają szereg podobnych problemów społecznych.

Według Francoisa da Silvy, który zajmuje się sprzedażą międzynarodową w Arka Mediaworks, otwiera to nowy rynek dla jego firmy. Arka Mediaworks w najbliższym czasie wypuści na rynek chiński kolejną indyjską sensację, „Baahubali: The Conclusion”. Da Silva ma nadzieję, że film skorzysta na wzmożonym zainteresowaniu indyjskim kinem, zapoczątkowanym przez „Dangal”.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here