Koreańczycy i Turcy współpracują w przemyśle rozrywkowym

138

CJ E&M, największa firma zajmują się realizacją treści rozrywkowej w Korei Południowej, ogłosiła, że otwiera oddział w Turcji, aby zając się produkcją na lokalny rynek. Decyzja jest spowodowana kupnem największej tureckiej sieci kin, Mars Entertainment, zeszłego roku przez CJ Group.

Pierwszym filmem, który zostanie wyprodukowany będzie koreańsko-turecka koprodukcja, pod tytułem „Hot, Sweet & Sour” (ang. Gorący, słodki i cierpki). Jest to adaptacja serialu „The Wedding Invitation” (ang. Zaproszenie na ślub) nakręconego wcześniej wraz z chińską pomocą przez CJ E&M w 2013 roku. Firma zajmuje się również realizacją tureckojęzycznego remaku koreańskiego hitu z 2014 roku, „Miss Granny” (ang. Panna babunia).

„CJ E&M położyło właśnie podwaliny pod przeszczepienie jego własności intelektualnej, umiejętności koprodukcyjnych oraz wiedzy na temat dystrybucji i marketingu na grunt turecki” – stwierdził Mike Lim, szef międzynarodowego oddziału CJ E&M. „Dla koreańskich firm rozważność przy wybieraniu platform dystrybucyjnych jest bardzo ważna przy wchodzeniu na zagraniczne rynki.”

Grupa CJ w chwili obecnej posiada sieć kin w Chinach, Hong Kongu, Wietnamie, Stanach Zjednoczonych oraz Indonezji. Jest również aktywnym producentem w Chinach, Wietnamie, Indonezji, Stanach Zjednoczonych, a także Tajlandii. Pięć lokalnych wersji „Miss Granny” zostało już nakręconych, a angielskie oraz hiszpańskie remaki są właśnie przygotowywane.

(ns)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here