Japońscy twórcy serwisu Youtube zyskują popularność

115

Youtube – szansa na popularność

Serwis Youtube umożliwił wielu młodym ludziom osiągnięcie międzynarodowego rozgłosu. Nieważne, czy chodzi o video blogi, nagrania z gier czy programy komediowe – wzrost oglądalności filmów jest widoczny niemal w każdej dziedzinie. Nagrywane w domowym zaciszu filmy mogą szybko zmienić się na profesjonalne nagrania. Często przynosząc autorowi sławę i pozwalając na wydanie książek, czy nawet pojawienie się w kinowych produkcjach w ramach cameo.

Chociaż japońskim vlogerom brakuje jeszcze sporo do międzynarodowego sukcesu szwedzkiego PewDiePie (56,9 milionów subskrypcji, dwie wydane książki, także w Polsce), oni także powoli zdobywają rozgłos na skalę światową. Praca vlogera wydaje się być przyjemna i prosta. W rzeczywistości młodzi twórcy stoją przed nie lada wyzwaniem, szczególnie, gdy nastawieni są na zyskanie międzynarodowego rozgłosu.

Youtuberzy w Japonii

Siedmiu członków Fischer’s, kanału komediowego z niemal 3 milionami subskrypcji, po siedmiu latach tworzenia filmów zakosztowali sławy. Jeden z nich, Masai, przyznał, że są rozpoznawani na ulicach, a nawet proszeni o wspólne zdjęcia z fanami. Powiedział też, że inny członek grupy, Dama, chowa się, gdy ktoś chce zrobić sobie z nim zdjęcie. Pokazuje to, że nagrywanie w domowym zaciszu nie zawsze oznacza na gotowość bycia rozpoznawalnym.

Młodzi członkowie innego popularnego kanału, Mizutamari Bond, mającego 2 miliony subskrypcji, także zakosztowali sławy. Większość komentarzy pod filmami duetu to prośby o spotkanie od najbardziej zagorzałych fanów. Właściciele sklepów oferują im nawet zniżki, jeżeli zdecydowaliby się przyjść na zakupy.

Mizutamari Bond tworzy filmy z przerysowanymi napisami i obrazami, mające komediowy wydźwięk. Według sieci kanałów  UUUM, od czasu ich debiutu, który odbył się trzy lata temu, japońska młodzież wykazała wzrost zainteresowania serwisem Youtube, odnajdując tam wreszcie coś dla siebie. UUUM pełni rolę zarządcy kanału Mizutamari Bond, pomagając młodym Youtuberom w zyskaniu jeszcze większego rozgłosu.

UUUM, czyli jak zjednoczyć krajowych twórców

Założone przez HIKAKIN (kolejny popularny japoński kanał, mający na swoim koncie współpracę między innymi z zespołami Aerosmith, Arianą Grande, oraz Ne-yo) UUUM jednoczy największych twórców serwisu w Japonii, takich jak np. Hajime Syacho i Yuka Kinoshita. Zajmują się oni biznesową częścią serwisu, zapewniając twórcom sponsorów. UUUM ma pod sobą w tym momencie ponad 3 500 japońskich Youtuberów, powiązanych z około 500 markami będącymi sponsorami. Dzięki tej organizacji tworzenie filmów stało się dla Japończyków szansą zarobienia na życie. Reklamodawcy widzą we vlogerach szansę na dodatkowe pieniądze, biorąc pod uwagę ich rosnącą popularność.

Chociaż Japonia w porównaniu do innych krajów dopiero raczkuje w serwisie Youtube, wielu młodych ludzi ceni twórców tego serwisu bardziej, niż na przykład gwiazdy telewizji czy muzyki. Regularne nagrywanie i montowanie filmów to ciężka praca, często zajmująca wiele godzin. Nie są to więc, jak niektórym się wydaje, łatwe pieniądze. Mimo tego, coraz więcej osób decyduje się na publikowanie własnych filmów. Według wspomnianej już grupy Fischer’s, w ostatnich latach Youtuberzy rozwijają skrzydła.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here