Młodych Japończyków nie interesują wygrane na loterii?

187

Mimo licznych kampanii PR i podnoszenia stawek wygranych trudno jest dziś zachęcić młodsze japońskie generacje do częstszego wypełniania kuponów. W zeszłym roku odnotowano największy od 1998 roku spadek ich sprzedaży, dając beneficjentom poważne powody do zmartwień.

Japonia sprzyja graczom

Takarakuji, czyli japońska loteria, przyciąga nie tylko barwnymi reklamami i krzykliwymi napisami. W przeciwieństwie do amerykańskich wersji tego typu rozrywek w Japonii od wygranych nie odlicza się podatku i nie trzeba też zgłaszać tych przychodów na swoich zeznaniach podatkowych. Nie ujawnia się również osobistych danych przy większych kwotach. Mimo tak dobrych warunków do próbowania swojego szczęścia na loterii, poprzedni rok przyniósł Japonii spadek w wysokości 900 miliardów jenów. Próbowano wielu metod poprawy tego stanu rzeczy – organizowano nawet konkursy taneczne, których zwycięzcy mieli szansę pojawić się w reklamie telewizyjnej nowej loterii oraz otrzymywali dodatkowo milion jenów. To jednak nie przyniosło oczekiwanej poprawy.

Nieoczekiwany spadek

Nadzorujące Takarakuji japońskie Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Komunikacji donosi, że jedynie 3,9% dwudziestokilkulatków i 8% osób między 30. a 40. rokiem życia co najmniej raz w miesiącu zakupiło los. Tylko dane dotyczące starszych osób nie ulegają zmianom, bowiem grono grających na loterii w wieku 50 i 60 lat jest wciąż najliczniejsze. Taka sytuacja jest najprawdopodobniej efektem niczego innego, jak starzejącego się społeczeństwa w Kraju Kwitnącej Wiśni.

Dlaczego jest to powód do zmartwień?

Martwić powinny się przede wszystkim lokalne władze, które są głównymi beneficjentami wpływów z wygranych. W przypadku, kiedy zwycięzca nie odbierze swojej nagrody, nie przechodzi ona do kolejnej kumulacji, a trafia właśnie w ręce lokalnych władz. Obecnie aż 83 nagrody, a każda warta co najmniej 100 milionów jenów, nie znalazły swojego właściciela. Loterie pomagają również sponsorować Olimpiadę w Tokio, zaplanowaną na rok 2020. By faktycznie mieć z nich jakieś profity, należałoby zadbać o lepszą promocję Takarakuji oraz uwiarygodnić młodym ludziom możliwość wygranej.

(nl)

PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here