JR Kyushu zainteresowane poprawą połączeń z Koreą

543

W związku z igrzyskami w Japonii w 2020 roku, JR Kyushu planuje powiększyć swoją flotę promów. Podpisano w tej sprawie list intencyjny ze stocznią.

JR Kyushu jest operatorem przewozów kolejowych na wyspie Kiusiu. Firma ta świadczy również przewozy promowe pomiędzy portem Busan w Korei południowej a portem Hakata w Japońskim mieście Fukoka pod marką Beetle. Podobną usługę świadczą również koreańska firma Miraejet pod nazwą Kobee oraz Camellia Line. Wszystkie linie kursują codziennie. Linia JR Kyushu jest z nich najszybsza. Nowy statek ma powstać w Australii. Zgodnie z planami ma on być w stanie pomieścić około 500 osób na pokładzie. Nowa jednostka ma być również stabilniejsza, aby wyeliminować konieczność użycia pasów bezpieczeństwa na i umożliwić swobodne poruszanie się po pokładzie. W związku z tym, statek zostanie również wyposażony w pokład widokowy oraz sklep wolnocłowy. Aktualnie skorzystanie z tego typu sklepu jest możliwe w porcie. Zwiększony komfort, pojemność oraz dodatkowe usługi będą możliwe, gdyż nowa jednostka będzie większa, osiągając 80 metrów długości. Celem zakupu jest nawiązanie konkurencji z tanimi przewoźnikami lotniczymi, oferującymi połączenia na tej samej trasie. Połączenia lotnicze są również dostępne codziennie, zarówno u tanich linii lotniczych Air Busan jak i u narodowego przewoźnika Korean Air.

Oprócz rozwoju morskich połączeń zewnętrznych Japonii, pojawią się propozycje stworzenia mostu kolejowego. We wrześniu propozycję mostu łączącego Sachalin z Hokkaido złożył prezydent Rosji Władimir Putin. Wymagałoby to stworzenie mostu o długości 45 kilometrów. Dodatkowo konieczne by było połączenie Sachalinu z kontynentem. Mimo wielu planów tego typu przeprawa nadal nie powstała. W przypadku stworzenia mostu z Sachalinu do Hokkaido dodatkowym problemem byłby również rozstaw szyn kolejowych. Sieć kolejowa na Sachalinie przechodzi obecnie konwersję z rozstawu japońskiego 1067 mm na rozstaw rosyjski 1520 mm. Połączenie obu krajów wymagałoby więc wymiany wózków lub użycia pociągu o zmiennym rozstawie osi, podobnie jak na granicy polsko-rosyjskiej. Połączenie z Japonią uzupełniłoby siatkę azjatyckich połączeń kolei rosyjskich, które oferują obecnie połączenia do Chin, Mongolii i Korei Północnej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here