Nowy pociąg Odakyu został zaprezentowany

71

Japońska prywatna firma Odakyu Electric Railways, obsługująca połączenia Romancecar z tokijskiego dworca Shinjuku, ujawniła wygląd pierwszej sztuki ich nowego pociągu, serii 70000. Od marca 2018 roku dwie jednostki tego typu zostaną skierowane na linię Odawara tego przewoźnika.

Nowy pociąg Odakyu jest, podobnie jak jego poprzednicy w służbie tej firmy, zespołem trakcyjnym. Oznacza to, że pociąg ten nie ma osobnej lokomotywy, a składa się z wagonów trwale ze sobą połączonych i ma własny napęd. Ma długość 142 metrów podzielonych na 7 członów. Może pomieścić 400 pasażerów. Producentem jest znany z szerokiej gamy produktów Nippon Sharyo. W jego portfolio zawierają się zarówno pociągi od podmiejskich do wysokiej prędkości, jak również maszyny budowlane. Podobnie jak wiele poprzednich pociągów Romancecar, także i ta seria charakteryzuje się posiadaniem na obu końcach okien obserwacyjnych. Wynika to z tego, że pociągi tego przewoźnika kursują do popularnych miejscowości wypoczynkowych. Łączą Tokio z Kamakurą (linia Enoshima) czy z Hakone (linia Odawara). Są to połączenia o kategorię wyższe od ekspresów i mają mniej postojów. Nie są to jednak Shinkanseny. Z powodu wyższej kategorii wymagana jest w nich dopłata do normalnego biletu oraz rezerwacja miejsca. W przypadku braku rezerwacji możliwe jest nałożenie opłaty dodatkowej. Możliwa jest rezerwacja miejsca przy jednym z okien obserwacyjnych. Pociągi Odakyu zawsze charakteryzowały się ciekawym wyglądem. Wiele typów pociągów tej firmy było nagradzane błękitną wstęgą japońskiego klubu fanów kolei. Jest to nagroda dla najlepszego pociągu poprzedniego roku. Nagroda ta jest przyznawana od roku 1958, a pierwszym nagrodzonym był pociąg serii 3000, wprowadzony do służby w Odakyu w 1957 roku. Ostatni raz otrzymali tę nagrodę w 2009 roku za pociąg serii 60000. Seria 70000 będzie rywalizować o nagrodę za rok 2018. Mimo małej ilości postojów, dopłaty i obowiązkowej rezerwacji miejsc, pociągi Odakyu nie należą do najdroższych w Japonii. Koszt biletów to około 50-80 złotych w zależności od linii. Niektórzy inni przewoźnicy japońscy oferują luksusowe połączenia za nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here