Rząd podaje szczegóły punktualności pociągów w Tokio

687

Pojawił się raport dotyczący punktualności pociągów w okolicach Tokio. Biuro kolei japońskiego Ministry of Land, Infrastructure, Transport and Tourism opublikowało taki raport po raz pierwszy.

Raport obejmuje obszar tylko 50 kilometrów dookoła Tokio. Opis jest dosyć kompleksowy i zawiera informacje o tym ile było opóźnień. Dodatkowo zawarto tam również informacje o przyczynach i podjętych krokach. Najbardziej opóźnionym przewoźnikiem w okolicach Tokio było JR East. Opóźnienia miały różne przyczyny w zależności od czasu trwania. Najkrótsze opóźnienia były spowodowane lokowaniem podróżnych. Te powyżej 30 minut, najczęściej samobójstwami. Jest to też pierwszy raz kiedy japońscy urzędnicy rejestrują samobójstwo jako przyczynę opóźnień. Do tej pory były one traktowane jako wypadek obcy i nie wpływały na statystyki o punktualności pociągów. Kompleksowy raport został wydany, gdyż japońska administracja chce poprawić wydajność pociągów w okolicach Tokio. Obszar ten obsługują zarówno przewoźnicy używający marki Japan Rail jak również niezależni od tego przewoźnicy. W węźle tokijskim pojawiają się także luksusowe pociągi o bardzo wysokiej cenie biletu. Niedawno miał miejsce pierwszy poważny incydent w historii Shinkansenów. Dotknął on pociągu z połączenia „Nozomi”, które także obsługuje Tokio. Tokijski węzeł kolejowy jest mocno obciążony i zatłoczony, nie dziwi więc, że większość opóźnień pojawia się w godzinach szczytu.

Jak to działa w Polsce?

W przypadku Polski, raporty dotyczące punktualności pociągów w całym kraju są publikowane co roku. Ich publikacją zajmuje się Urząd Transportu Kolejowego. Najbardziej poopóźniane pociągi w Polsce to pociągi dalekobieżne. Na ich punktualność wpływają często remonty. Wiele pociągów o długich trasach ma dodatkowe problemy. Dotyka je zbyt krótki czas przewidziany na zmianę pociągu przez drużynę konduktorską czy przejście taboru między pociągami. Pociągi jeżdżące w obsłudze dużych aglomeracji, a więc podobnie jak w przypadku japońskiego raportu, mają najmniejsze opóźnienia. Zgodnie z danymi za 2016 rok, o najlepszej punktualności pociągów można mówić w Polsce w przypadku Trójmiasta, Warszawy, Łodzi oraz Krakowa. W 2017 roku jednak ostatnie z tych miast notowało już poważne opóźnienia w związku z gigantycznymi pracami modernizacyjnymi.

PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here