Coca-Cola wprowadza w Japonii pierwszy napój alkoholowy

    Coca-Cola rozpoczęła sprzedaż pierwszego w historii, niskoprocentowego napoju alkoholowego Lemon-Do. Ma za zadanie podbić lokalny rynek, zdobywając serca japońskich konsumentów.

    Jak donosi BBC, grupą docelową konsumentów są młodzi ludzie, a przede wszystkim Japonki. Dla rozwijającego się rynku niskoprocentowych alkoholi amerykański koncern zacznie stanowić groźną konkurencję. Do tej pory w sektorze napoi w puszkach dominowały takie marki jak Suntory, Asahi oraz Kirin.

    Lemon-Do jest oparty na popularnym w Japonii rodzaju drinków, określanych jako Chūhai. Nazwa jest skrótem od shōchū highball. Zwykle ich składem jest alkohol oraz cytrusowy aromat, taki jak grejpfrut czy cytryna. Stanowią alternatywę dla również cenionego w Japonii piwa i są chętniej wybierane ze względu na niską cenę oraz zróżnicowany wybór smaków. Są spożywane głównie przez młode kobiety.

    Napój będzie miał aromat cytrynowy oraz zostanie udostępniony w trzech wersjach pod względem zawartości alkoholu: 3%, 5% i 7%.

    Japonia rynkiem eksperymentalnym

    Rozpoczęcie sprzedaży w Kraju Kwitnącej Wiśni nie oznacza jednak, że Coca-Cola ma zamiar wprowadzić więcej tego typu produktów w innych krajach. Co więcej w samej Japonii będzie dostępna wyłącznie na wyspie Kiusiu. Koncern nie planuje rozpowszechnienia napoju w całym państwie, a sprzedaż traktuje jako eksperyment. Firma testuje wśród japońskich konsumentów średnio 100 produktów rocznie. Później niewiele z nich opuszcza granice kraju.

    W trakcie 132-letniej historii istnienia marki, Coca-Cola nigdy nie sprzedawała produktu alkoholowego. Przewodniczący japońskiej jednostki biznesowej, Jorge Gardunu określił to przełomowe dla firmy wydarzenie: „To przykład, w jaki sposób kontynuujemy badanie perspektyw poza naszymi głównymi obszarami”.

    Niechęć koncernu do sprzedaży napoju na innych rynkach może być spowodowana przez nieprzychylne opinie o tego typu drinkach. Pojawiają się głosy, że łagodne smaki tych produktów oraz odpowiedni marketing zachęcają młodych ludzi do picia alkoholu.

    PODZIEL SIĘ
    mm
    Studentka Studiów Dalekowschodnich na Uniwersytecie Jagiellońskim. Interesuje się sytuacją polityczną Korei Północnej a także szeroko rozumianą kulturą Dalekiego Wschodu.

    ZOSTAW ODPOWIEDŹ

    Please enter your comment!
    Please enter your name here