Chiny zbudują setki nowych lotnisk

375

Chiny stają na drodze dominacji, jeśli chodzi o rynek lotniczy na świecie. Rząd Państwa Środka zadecydował zainwestować ogromne pieniądze w nowe pasy startowe oraz terminale, które wzmocnią połączenie całego państwa z globalną siecią transportową.

Jak poinformował, Cheung Kwok Law, dyrektor ds. Polityki w Centrum Polityki i Badań Polityki Lotniczej Chińskiego Uniwersytetu w Hongkongu, że Chiny stawiają na przyszłość, aby w pełni zaspokoić potrzeby pasażerów nie tylko teraz, ale również w przyszłości. Inwestycja w lotnictwo ma na celu przede wszystkim ukształtować wzrost gospodarczy.

Chiny zbudują setki nowych lotnisk

Obecnie Chińska Republika Ludowa posiada 235 lotnisk. Niestety, jest to niewystarczająca liczba, aby utrzymać nadchodzący wzrost pasażerów. Szacuje się, że rząd zwiększy liczbę lotnisk do około 450 do roku 2035. Analitycy również przewidują, iż Chiny w 2035 roku prawdopodobnie będą obsługiwać jedną czwartą wszystkich pasażerów lotniczych świata.

W 2018 roku, z pekińskiego lotniska skorzystało ponad 100 milionów pasażerów. Jest to obecnie jedno z najbardziej tętniących życiem lotnisk na świecie, zaraz po międzynarodowym lotnisku Hartsfield-Jackson Atlanta. Według danych Chińskiej Administracji Lotnictwa Cywilnego (CAAC), lotniska w tym państwie obsłużyły w 2018 roku 1,264 mld pasażerów. Jest to wzrost o 10,2% w skali roku.
W Chinach obecnie, otwiera się średnio osiem nowych portów lotniczych każdego roku.

Rozwój Chin

Nowe lotniska, będą głównie budowane na zachodzie Chin. Rząd podjął taką decyzję, aby w słabo rozwiniętych obszarach postawić na rozwój. Jednocześnie wzmacniania jest też infrastruktura w największych metropoliach na wschodzie kraju. Przykładem może być nowy port lotniczy Pekin-Daxing, który zostanie otwarty już we wrześniu 2019 roku. Początkowo będzie obsługiwał 72 miliony pasażerów i dwa miliony ton ładunków rocznie. Będzie to drugie lotnisko obsługujące stolicę. Planowana jest też też budowa trzeciego lotniska w Szanghaju i drugiego w Kantonie (Guangzhou).

Zaletą budowania nowych pasów startowych jest, iż każdy obiekt może zostać dokładnie dopracowany i sprostać dzisiejszym wymaganiom wysokich technologii.
Dzisiejsze porty lotnicze płynnie łączą się z innymi rodzajami transportu, takimi jak główne arterie drogowe i krajowa sieć kolei dużych prędkości, którą chiński rząd mocno promuje.

PODZIEL SIĘ
Studentka na Wydziale Studiów Międzynarodowych i Politycznych Uniwersytetu Jagiellońskiego. Główny obszar zainteresowań to praktyka języka chińskiego. Interesuje się również specyfiką kultury biznesu w Chińskiej Republice Ludowej oraz bacznie obserwuje rynek pracy w Europie i w Azji.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here