Indonezja stawia na rozwój turystyki

244

Pod względem turystycznym Indonezja staje się coraz bardziej atrakcyjna dla podróżujących. Turyści najchętniej korzystają z plaż Bali, która jest jednym z najpopularniejszych destynacji turystycznych. W 2018 roku ponad 6 milionów turystów z zagranicy odwiedziło Bali, co stanowiło około 40% łącznej liczby 15,8 mln turystów, którzy przybyli do Indonezji.

Prezydent Joko Widodo zamierza zmienić tę sytuację poprzez zwiększenie ruchu turystycznego w innych częściach rozległego państwa. Kluczem do tego ma być plan ,,10 nowych Bali”. Jego główną osią jest modernizacja regionalnych lotnisk i poprawa dostępu do takich miejsc jak jeziora Toba czy zakątki Sumatry. Również Yogyakarta ma otrzymać nowe lotnisko, tak aby ułatwić dojazd do wpisanych na listę UNESCO świątyń Borobudur i Prambanan.

Swoją ideę Widodo promował na spotkaniach z liderami zagranicznymi, by tym samym zachęcić ich do inwestycji. Prezydent podał do publicznej wiadomości z jednym z wywiadów dla AP (Associated Press News), że pokłada wielką nadzieję w nawiązaniu rzetelnych więzi biznesowych z Bliskim Wschodem.

Widodo poinformował iż: „W przypadku inwestycji i turystyki chcielibyśmy zaprosić inwestorów z Bliskiego Wschodu w jak największym stopniu, ponieważ … mamy wiele miejsc turystycznych w Indonezji”.

Koncepcja Prezydenta Indonezji

Celem Widodo jest przyciągnięcie w tym roku 20 milionów turystów. Może to jednak być zbyt wysoko postawiona poprzeczka, ponieważ analitycy przewidują, że liczba turystów odwiedzających Indonezję w 2019 r. prawdopodobnie wyniesie 18 milionów. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że indonezyjski sektor turystyki wzrósł w poprzednim roku o 7,8%, czyli dwukrotnie szybciej niż cała branża na świecie.

Hiramsyah Thaib, który kieruje planem „10 nowych Bali”, przyznał, że w Indonezji nadal jeszcze jest przestrzeń do poprawy w branży turystycznej. Wyraził jednocześnie determinacje gonienia takich państw azjatyckich jak Tajlandia, która o wiele wcześniej zaczęła rozwijać ten sektor gospodarki.

 

PODZIEL SIĘ
Studentka na Wydziale Studiów Międzynarodowych i Politycznych Uniwersytetu Jagiellońskiego. Główny obszar zainteresowań to praktyka języka chińskiego. Interesuje się również specyfiką kultury biznesu w Chińskiej Republice Ludowej oraz bacznie obserwuje rynek pracy w Europie i w Azji.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here