RECENZJE

„Długie przeprosiny” Miwy Nishikawy – kiedy żałoba staje się impulsem do odnalezienia siebie

Motywem przewodnim "Długich przeprosin" jest kwestia utraty najbliższych, naruszająca kruche podstawy bezpieczeństwa, fundamenty tożsamości oraz...

„The King” Han Jae-rima – hipnotyzujący obraz skorumpowanej elity prokuratorskiej

The King; reżyseria: Han Jae-rim, produkcja: Korea Południowa; koreańska premiera: 18 stycznia 2017 r. Po 4-letniej przerwie,...

Niemcy w Azji (dawno temu)

Recenzja książki Pawła Behrendta „Korzenie niemieckich sukcesów w Azji. Daleki Wschód w polityce kolonialnej Niemiec...

„Kwiat wiśni i czerwona fasola” Naomi Kawase – smak empatii ukryty w paście z czerwonej fasoli

Przesycona melancholią opowieść, w której reżyserka udziela głosu starszej kobiecie. Przypadek mało spotykany, nie tylko w japońskim kinie.

„Wewnętrzne piękno” Baika (Baek Jong-yeola) – o wartości zewnętrznego piękna

Koreańska produkcja to rzadko spotykany w tym kraju przykład kameralnego kina romantycznego, do którego reżyserowi udało się przemycić nutę fantastyki.