RECENZJE

„The King” Han Jae-rima – hipnotyzujący obraz skorumpowanej elity prokuratorskiej

The King; reżyseria: Han Jae-rim, produkcja: Korea Południowa; koreańska premiera: 18 stycznia 2017 r. Po 4-letniej przerwie,...

Niemcy w Azji (dawno temu)

Recenzja książki Pawła Behrendta „Korzenie niemieckich sukcesów w Azji. Daleki Wschód w polityce kolonialnej Niemiec...

„Kwiat wiśni i czerwona fasola” Naomi Kawase – smak empatii ukryty w paście z czerwonej fasoli

Przesycona melancholią opowieść, w której reżyserka udziela głosu starszej kobiecie. Przypadek mało spotykany, nie tylko w japońskim kinie.

„Wewnętrzne piękno” Baika (Baek Jong-yeola) – o wartości zewnętrznego piękna

Koreańska produkcja to rzadko spotykany w tym kraju przykład kameralnego kina romantycznego, do którego reżyserowi udało się przemycić nutę fantastyki.

„Jak ojciec i syn” Hirokazu Koreedy – od naciąganego motywu do pytania o ojcostwo

Historia dwóch rodzin, których dzieci zostały zamienione podczas narodzin staje się punktem wyjścia do rozważań co znaczy być ojcem i czy więzy krwi są ważniejsze od wspólnie spędzonego czasu. Hirokazu Koreeda opowiada ją za pomocą niezwykle subtelnych i lirycznych obrazów.